Monday, April 26, 2004

aku hanya ingin bernafas..

kumerasuk cerahnya hari..
ah kegetiran itu..
ntah apa namanya..
masih saja ada disini..
menghimpit tarikan nafasku..
membenamkan kepalaku..
seakan tak ada waktu ku tuk mendongak..
sedikit mencari angin..

aku ingin bernafas..

riuhnya hari seakan tak terbalas..
aku disini masih saja tersayat..
melarung nama pun aku terjungkal-jungkal..
apalagi sebuah mimpi..
ah mimpi..
lagi-lagi kau menghimpit nafasku..
sesah dadaku..

aku mencoba merasuk cerahnya hari ini..
berdiri didepan lautan cahaya..
melihat cakrawala yang mulai surut..
menatap jauh ke dalam gelap..
kalau aku boleh titipkan satu nama..
boleh kau bawa ia pergi..
tapi jangan terbit lagi bersamanya..
biar mimpinya jadi gapura..
suatu keberadaan dimasa lalu..

aku meniti cakrawala senja..
mimpi itu masih ada sisanya..
terlalu besar untuk terlarung..
pun terlalu sulit untu kugapai..
apa maumu..

ah kegetiran itu..
ntah apa namanya..
aku hanya ingin bernafas..

|

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

indonesia

"Poetry is a way of taking life by the throat.." Robert Frost (1874-1963)